söndag 1 april 2012

Sensationellt fynd i Sigtuna och stora planer för universiteten

Anders Wikström på Sigtuna museum berättar om det sensationella fyndet som kommer skriva om golfens historia för alltid!
Å andra sidan drar undersökningarna i Gamla Uppsala igång i sommar och jag är övertygad om att högarna kommer visa sig vara förhistoriska slalombackar.

Tack till Riksantikvarien för tipset


Apropå Uppsala förresten - det kommer ske många förändringar framöver. Jag visste väl att sammangåendet med Visby Högskola bara var en fint som döljde större rävspel bakom kulisserna (jag menar - Visby...!).
Tydligen är den egentliga planen att slå ihop Lund och Uppsala och skapa ett superuniversitet. Enda som kvarstår är en omröstning om namnet: Lundsala eller Upplunda? Vad röstar du på!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 kommentarer:

Amanda sa...

Med tanke på att inlägget om sammanslagningen kommer just idag av alla dagar och att ingen verkar ha känt till det innan, skulle jag tro att det är ett aprilskämt.

tingotankar sa...

Båda två är aprilskämt Amanda
:D

Amanda sa...

Jag misstänkte det, men var inte riktigt säker på det med Sigtuna. (De hade kört med att bygga galleria av Stora gatan och att Brista kraftverk skulle bli kärnkraftverk tidigare, så jag undrade hur mycket de kunde luras.)

Anonym sa...

Zzzzzz

Felicia sa...

Hej Åsa, vore väldigt intressant att höra vad du tycker om den senaste stora nyheten att gåtan om jordbrukets införande "är löst", enligt media i alla fall. Två olika folk... Är studien bakom detta trovärdig eller?